Een digitaal portfolio

Welkom in de digitale wereld van ING

De samenwerking tussen Born05 en NetAnts kent een nieuw hoogtepunt; het award-winning online magazine ING.WORLD. Dit project geeft antwoord op de, eerder door ING geformuleerde vraagstelling, “hoe verhogen we de klantbetrokkenheid met oog op de toekomst in de vorm van een hedendaagse oplossing?”.

Voor LVERHEES ontwikkelde NetAnts een digitaal portfolio, dat werkt op ieder apparaat dat voor handen is tijdens een gesprek. Zo kan het portfolio op ieder gewenst moment in de allerbeste kwaliteit getoond worden.

Het online magazine bestaat uit drie secties en vier edities per jaar. ING wil met ING.WORLD lezers informeren, inspireren en betrekken bij de strategische keuzes waar de organisatie voor staat. De lezer krijgt een terugblik op het afgelopen kwartaal, een vooruitblik op komend kwartaal en thema-artikelen. Gezamenlijk levert dit een uitgebalanceerde mix aan artikelen die overzichtelijk worden gepresenteerd en die uitnodigt tot lezen. Kortom de ultieme online product-markt-combinatie bedacht door Born05 met een (op maat gemaakte) touch of NetAnts.

Less is more

Gezien de omvang en het bereik van dit project is er bewust door NetAnts gekozen om het CMS en de bijbehorende software op maat te maken. Het framework en het CMS aan de achterzijde van het magazine is opgebouwd in moduleerblokken. Deze blokken bevatten allen eenzelfde opbouw, zowel op de homepagina als artikelpagina. Op aanraden van Born05 zijn diverse functionaliteiten toegevoegd zodat de lezer betrokken blijft bij ING als ING.WORLD. Denk hierbij aan het sharen van een interessant artikel en de optie om op de hoogte te blijven van de volgende release.

De heldere structuur aan de achterzijde creëert een clean design aan de voorzijde en voorkomt dat de lezer verdwaald in het gros aan artikelen. Mede door de ondersteuning van responsive beeldmateriaal zoals full-screen video’s, foto’s, interactieve rapportages en infographics komt het verhaal tot zijn recht. Dé manier om de aandacht van de lezer te behouden. Daarnaast ondersteunt het strategisch gekozen lettertype op ieder device om lange stukken tekst te lezen. Zeker niet onbelangrijk gezien de leeftijd van de doelgroep (35-55 jaar).

Van storytelling naar successtory

De keuze om storytelling te verweven in het communicatiebeleid van ING en te vertalen naar ING.WORLD is anno 2014 een goede keuze. Én deze bleef (inter)nationaal niet geheel onopgemerkt. ING.WORLD werd bekroond met de DC (digital communication) Award (Berlijn) en afgelopen september uitgeroepen tot het beste webmagazine van Nederland. De jury was onder de indruk van de redactionele invulling, de vormgeving en het heldere interactiemodel. De jury prees de toegankelijkheid van het magazine en de grote lezersgroep die daarmee werd opgebouwd in korte tijd.

Benieuwd hoe deze nieuwe samenwerking tussen Born05 en NetAnts er live uitziet? Bekijk dan hier de Q2 editie van ING.WORLD.

Maatwerk webbased applicaties

Kan ik u helpen?



085-4868840