Een digitaal portfolio

Samenspel leidt tot succesvolle game

Het dappere jongetje dat met zijn zeilbootje (de Optimist) het avontuur tegemoet gaat, in de TV-commercial van Delta Lloyd, is u vast niet ontgaan deze zomer. Een campagne die werd ingezet om kinderen te enthousiasmeren voor watersport en het zeilen. Om de campagne kracht bij te zetten heeft Superhero Cheesecake de hulp ingeschakeld van NetAnts. Samen ontwikkelde zij de zeilgame ‘de Optimist’.

De gamer moet al zeilend de wereld over waarbij hij een aantal obstakels moet zien te overwinnen; draaikolken, stormen en het ontwijken van walvissen. De (gratis) game is beschikbaar voor zowel tablets als smartphones. Voor de competitief ingestelde gamer is er de mogelijkheid om de hoogste scoren direct te delen via Social Media. Zo kun je meedingen naar de dagprijs, de ‘hoogste score van de dag’.

Een project waar de liefde voor games en webbased maatwerk wederom volledig tot zijn recht kwam. Logisch voelde NetAnts zich tijdens de ontwikkeling als een vis in het water!

Een vloedgolf aan high(scores), sterren, etc.

Dankzij de slimme programmering zijn er tal van interactieve mogelijkheden. De achterzijde van de app is zo ontwikkeld dat deze direct in contact staat met de interface. Resultaat? Iedere gamer kan zijn of haar (high)score opslaan, verbeteren en tevens vergelijken met die van vrienden. De integratie met diverse Social Media kanalen maakt de game geheel eigentijds en afgestemd op de doelgroep.

Bent u benieuwd of er in u ook een excellente zeiler schuilt of wilt u met eigen ogen de game bekijken? Dat zien wij als een compliment. Download hier de app voor Android of hier voor iPhone of iPad. En ervaar zelf hoe leuk het is.

De game bestaat uit diverse levels. Op ieder level kunt u brons, zilver of goud winnen. Dit is afhankelijke van het door u behaalde aantal punten en gevestigde tijd. Let op, je weet natuurlijk nooit wat je allemaal tegenkomt op zee.. Let the games begin!

Maatwerk webbased applicaties

Kan ik u helpen?



085-4868840